8 Eylül 2014 Pazartesi

O BİR KÖY ENSTİTÜLÜDÜR - İBRAHİM ÇAMCI ÖĞRETMENİM


O BİR KÖY ENSTİTÜLÜDÜR / İBRAHİM ÇAMCI ÖĞRETMENİM

Sevgili dostlar, sizlere yakınlarda tanıştığım aydınlık yüzlü bir değerli öğretmenimi, Köy Enstitülerinin aydınlanmacı ışığından nasiplenmiş ve o aydınlığı öğrencilerine aktarmak adına var gücüyle çalışmış bir değerli insanımızın anımsanmasına katkı adına, onun gülen yüzünü, sevecen ve sıcacık bakışlarını öğrencileri, dostları ve sevenleriyle paylaşmak istedim.
Sevgili öğretmenimizin eğitim toplumundaki yeri ve aydınlanma mücadelesindeki uğraşları dostları ve öğretmen arkadaşları tarafından çok iyi biliniyor. Bunun tanığı olmaktan mutluluk duyuyorum.
Bilinenin yanında onun mücadele kararlılığını yeni kuşak genç öğretmen dostlarımızda bilsin istedim. Atatürkçü eğitim tarihimizin unutulmaması gereken eğitim emekçileri arasındaki eşsiz yerini vurgulayarak, milli eğitim tarihimizin sayfalarındaki unutulmaz yerini tarihe not düşmek adına sizlerle paylaşmak istedim.
1948 Gölköy Köy Enstitüsü Mezunu bu değerli öğretmenimiz, Kararlı bir aydınlanmacı olarak Köy Enstitülerinin kendisine sağladığı yurtseverlik bilincini her daim öğrencilerine, genç meslektaşlarına aktarmakta hiç ama hiç geri durmamış, kendisini çağından ve insanından sorumlu bir eğitimci bilmiş, bu bilinç ve sorumlulukla da önderlik görevini her zaman yapmıştır.
Ondaki bu karalı ve Atatürkçü aydınlık tavrı, zaman zaman idarecilik le görevlendirilmesine, değişik okullarda müdürlükler yapmasını gerektirmiş, zaman zamanda yoz, aydınlanma karşıtı iktidarlar tarafından da görevden alınmasına, sürgün atanmalar yaşamasına neden olmuştur.
Sevgili öğretmenimiz ise, kararlı, aydınlanmacı ve yurtsever duruşunu tüm mesleki yaşamı boyunca sürdürmüş, asla sekter davranmamış, bu ve benzeri davranışlarıyla da gerçek bir eğitim emekçisinin nasıl olması gerektiğini tüm genç arkadaşlarına göstererek, ağabeylik ve önderlik misyonunu hep sürdüregelmiştir.

İyi ki varsınız Sevgili İbrahim öğretmenim, yıllarca kalem ve tebeşir tutarak eğitimimize ve aydınlanmamıza katkı sağlayan o kutsi ellerinizden saygıyla öpüyor, sizleri yürekten selamlıyorum. Sizlere sağlıklı ve gönlünüzce bir yaşam diliyorum. Dostluk ve esenlik dileklerimle. 

Hiç yorum yok: