9 Ekim 2022 Pazar

Gün Cumhuriyetimizin eğitim kurumları mirasına sahip çıkma günüdür / Sercan Unsal

 

Gün Cumhuriyetimizin eğitim kurumları mirasına sahip çıkma günüdür / Sercan Unsal

DEĞERLİ ARKADAŞLARIM, PAMUKPINAR SEVDALILARI...

Yaşamım boyunca aşağıda yazacağım satırları kaleme alacağımı hiç düşünmemiştim. Bugün 1941 yılında kuruluş çalışmalarına başlanan PAMUKPINAR KÖY ENSTİTÜSÜ yerleşkesinde en son olarak PAMUKPINAR Yatılı Bölge Okulu (YİBO) olarak faaliyet gösteren kurumun 12.09.2022 Pazartesi günü sabahı itibariyle kapatılacağını öğrenmiş bulunmaktayım. Sizlere üzülerek bildirmek durumundayım.

Diğer köy enstitülerde olduğu gibi ülkemize binlerce öğretmen ve eğitimci yetiştiren PAMUKPINAR'ın kapısına kilit vuracak zihniyetin Cumhuriyetimizin aydınlığı Köy Enstitülerinin binalarına bile tahammül edemediğini artık biliyoruz. Korunması gereken kültür varlıkları arasına almak için yapılan çalışmalarda karşılaşılan güçlüklere rağmen bu kapsama alınan Pamukpınar Köy Enstitüsünden kalan binalar dahil mevcut yapı böylece kaderine terk edilmiş olacaktır. Üzgünüm...

Bu çerçeve de alınan kararın değiştirilmesi için mücadele etmek gerektiğini; tüm köy enstitüsü, öğretmen okulu ve lisesi mezunları ile Cumhuriyetimizin öğretmenlerinin önemli görevler düştüğü düşüncesindeyim. Bu nedenle tüm köy enstitüsü, öğretmen okulu sivil toplum kuruluşları ile eğitim emekçilerinin sendikalarını göreve çağırıyorum.

Gün Cumhuriyetimizin eğitim kurumları mirasına sahip çıkma günüdür...

Saygılarımla...

* * * * * * * * * * 

KAYNAK: Sercan Unsal / “Pamukpınar Köy Enstitüsü: Bozkırda Bir Eğitim Pınarı (1941-1954)” FACEBOOK GURUBU

Hiç yorum yok: