24 Temmuz 2022 Pazar

BÜYÜK OĞUL EFSANESİ - Tonguç'un Romanı / ÖNER YAĞCI

 

BÜYÜK OĞUL EFSANESİ - Tonguç'un Romanı / ÖNER YAĞCI

Değerli eğitimci - yazar Öner Yağcı, dünyanın dört büyük eğitimcisinden biri olan İsmail Hakkı Tonguç'u anlatan -BÜYÜK OĞUL EFSANESİ- Tonguç'un Romanı-nı 2013- 2018 yılları arasında yazarak zorlu, büyük bir görevi yerine getirmiş.
Tonguç üzerine yazılmış 600'den fazla kitabın 580'nini okuduktan sonra işe başlayan ve çok başarılı bir eser ortaya çıkaran değerli dostum Öner Yağcı'yı yürekten kutluyorum.
17 Nisan 1940'ta, Cumhuriyetin aydınlanma projesi olan Köy Enstitülerini Anadolu'nun 21 yöresinde Milli Eğitim Bakanı Hasan Âli Yücel'le birlikte kuran; köy çocuklarını "iş için, iş içinde, işle eğitim" ilkesiyle yetiştiren, gecesini gündüzüne katarak türlü zorlukları, engelleri aşan; uğradığı türlü haksızlık ve ihanetlere karşın eğitim davasından asla vazgeçmeyen; dünya ülkeleri için örnek bir eğitim modeli yaratan, "Elimden gelse tüm dünya okullarının programlarına insanın insanı sömürmemesi adlı bir ders koyardım" diyen Tonguç'un onurlu kavgasını yakından tanımak isteyen; başta eğitimciler olmak üzere herkes bu kitabı mutlaka okumalıdır.

Öner Yağcı kitabın girişinde şu sözlere yer vermiş:
"Ey kızlarım, ey oğullarım, bu sözümü yazın bir tarafa ve soluk aldığınız sürece aklınızdan çıkarmayın. İnsanın aklını ve elini kullanarak doğayı, kendisini ve toplumun yazgısını değiştirebileceğini bilen, bunun nasıl olacağına ömrünü veren bir devrim öğretmenidir Tonguç."

* * * * * * 

KAYNAK: Bahattin Gemici / “ Yeni Kuşak Köy Enstitüleri Derneği “ FACEBOOK GURUBU

Hiç yorum yok: