21 Ağustos 2022 Pazar

Bozkırda Bir Eğitim Pınarı PAMUKPINAR KÖY ENSTİTÜSÜ / Sercan Ünsal

 




Bozkırda Bir Eğitim Pınarı PAMUKPINAR KÖY ENSTİTÜSÜ (1941-1954) / Sercan Ünsal

Değerli DOSTLAR,

Bozkırda Bir Eğitim Pınarı PAMUKPINAR KÖY ENSTİTÜSÜ (1941-1954) çalışmamız iki cilt tek kitap olarak yayımlanmıştır. Çalışmamızın birinci cildinde “Köy Enstitüleri”ne genel bir bakış, Pamukpınar Köy Enstitüsünün kuruluş ve kapanış dönemi ile Pamukpınar’ı var eden yöneticiler, öğretmenler ile çalışanlar yer almaktadır. İkinci cildimizde ise on beşi eğitmen olmak üzere mezun yüz beş öğretmenimizin öykülerine yer verilmiştir.

Ülkemizin en önemli ve özgün bir “eğitim, aydınlanma ve kırsal kalkınma” projesi olan köy enstitülerinin kapatılmasının üzerinden 68 yıl geçmesine rağmen yıllardır yaşadığımız eğitim çıkmazlarımız-sorunlar vd. diğer nedenlerle enstitülere olan ilginin her geçen gün artığını görüyoruz.

Sivas Yıldızeli’nde kurulan ve Sivas, Erzincan ve Tokat illerinden öğrenci alan “Pamukpınar Köy Enstitüsü”nü bozkırda bir eğitim pınarına çeviren eğitim kadrosu ile köy enstitülerinin aydınlanma ışığını “Canlandırılacak Köy”lere götüren öğretmen ve eğitmenlerimizin öykülerini yazmaya çalıştık.

Çalışmamızda Sivas’tan 47 öğretmen ile 6 eğitmen, Erzincan’dan 33 öğretmen ile 6 eğitmen, Tokat’tan 7 öğretmen ile 3 eğitmen diğer illerden ise 3 öğretmenimiz sizlere Pamukpınar’ın sesini duyurmak için yer aldı…

Umarız Anadolu bozkırında sizlere, annenize veya babanıza abeceyi öğreten öğretmeninizle sayfalarımızda karşılaşırsınız!

* * * * * * * * * * * * *

Kaynak:Sercan Ünsal , "Köy"ENSTİTÜLÜ BİR YAKINIM VAR /Anılar-1940... Facebook Gurubu

Hiç yorum yok: