21 Aralık 2022 Çarşamba

Köy Enstitüsü mezunu, karı-koca iki idealist öğretmen dair bir paylaşım / Âlim BAŞARAN

 

Köy Enstitüsü mezunu, karı-koca iki idealist öğretmen dair bir paylaşım / Âlim BAŞARAN

Cemil Şahin ve Cevriye Şahin öğretmenler, benim ağabeyim ve yengem, aynı zamanda da ilkokul öğretmendiler. Eğitim ve öğretim hayatımdaki başarılarımı rahmetli ağabeyime ve rahmetli yengeme borçluyum.

Türkiye’de hiçbir öğretmen 35 yıl sürekli olarak aynı köyde öğretmenlik yapmamıştır. Cemil-Cevriye Şahin çifti, haberde sözü edilen Sinop/Gerze’nin Hacıselli köyünde 35 yıl öğretmen olarak çalışmışlardır.

Aynı zamanda köyün ziraatçısı, sağlıkçısı kısacası köyün; eğitime, medeniyete, üretime açılan penceresi olmuşlardır.
Köyden onlarca öğrenciyi parasız yatılı okullara göndermişlerdir.

Mezunu oldukları Kastamonu Göl Köy Enstitüsü’nde aldıkları uygulamalı öğretim ve üretime dayalı disiplinle, çalıştıkları okulun 5-6 dönümlük uygulama bahçesinde köylüye örnek olacak şekilde bir Köy Enstitüsü örneğini yaşama geçirmişlerdir.

Rahmetli yengem Cevriye Şahin’i 12 yıl önce, rahmetli ağabeyim Cemil Şahin’i 98 yaşında iken Köy Enstitülerinin resmen açılışının 82. yıldönümünde, yani 17 Nisan 2022 günü sonsuzluğa uğurladık. Işıklar içinde yatsınlar. Hasan Şahin (Cemil Şahin'in kardeşi)


N O T : Yukarıdaki paylaşımı okuyunca, Köy Enstitülerinin kurucularından biri olan ve hiç unutulmayan Milli Eğitim Bakanı Hasan 
Ali Yücel'in iki sözünü anımsadım.

İlki şöyle:
"Biz, köy Enstitülerinde, bulduğu ilk fırsatta köyden kaçan değil, mezarı köyde olacak öğretmen yetiştireceğiz.

"İkincisi:"

"Biz yarınların insanlarıyız. Emeklerimizi, bilgi ve duygularımızı, yaptığımız bütün işleri bizden sonra geleceklere bir miras değil, bir vasiyet olarak terk ediyoruz."

İşte, yukarıda adları geçen iki değerli öğretmen de, aynı köyde 35 yıl görev yapmak suretiyle buldukları ilk fırsatta köyden kaçan değil, Hasan Ali Yücel'in o vasiyetine uyarak mezarı köyde olan öğretmenler arasına katılmışlardır. 

Işıklar içinde yatsınlar.
Âlim BAŞARAN - Emekli Milli Eğitim Müfettişi

* * * * * * * *

Paylaşım: Alim Başaran - “Köy Enstitüleri Yeniden1/Köy Enstitüleri Yeniden2” Facebook Gurubu

* * * * * * * *

Hiç yorum yok: