19 Haziran 2022 Pazar

Fakir Baykurt’un Annesiyle Yaşadığı Çay Tadında İlginç Anısı / Hüsamettin Yılmaz


Fakir Baykurt’un Annesiyle Yaşadığı Çay Tadında İlginç Anısı / Hüsamettin Yılmaz

FAKİR BAYKURT: D: 15 Haziran 1929, Yeşilova / Burdur – Ö: 11 Ekim 1999, Essen / Almanya

Köy Enstitülü Yazar Fakir Baykurt’un Annesiyle Yaşadığı Çay Tadında İlginç Anısı


Bir yazar, bir öğretmen, bir düşünce adamı kolay yetişmiyor. Niye mi? Bu anı bile bunun cevabı niteliğinde. Bir öğretmen nasıl olmalıdır? sorusunun cevabını Fakir Baykurt’un annesi Elif Baykurt vermiş. Hepimize ders olması gereken bir anıyla hem

O günlerde şimdi her gün severek içtiğimiz çayın yeni yeni içildiği yıllarmış. Evlerinin önüne açılan kahvede insanların içtiği şeyi merak eden ise bir çocuk vardır…

Tahmin ettiğiniz üzere bu kişi Fakir Baykurt’tan başkası değil. Sonrasında kahveden gelen güzel kokulara dayanamayan Fakir Baykurt annesine “Çay isterim, ille de çay!” diye tutturmuş. Annesi ise bu isteği geri çeviremez

Fakir Baykurt’un elinden tutup kahveye götüren annesi kahveci Topal Hüseyin’i yanına çağırıp “Hüseyin bir bardak çay getir benim oğlana” der

Çay geldikten sonra ise o an ki heyecan ile çayın nasıl içileceğini bilemeyen Fakir Baykurt sıcak çaydan büyük bir yudum aldıktan sonra ağzı yanınca bardağı birden yere fırlatır

Çay bardağı toprağa düştüğü için kırılmasa da Fakir Baykurt annesinin ona tokat atacağını düşünür. Fakat öyle olmaz. Annesi Topal Hüseyin’i çağırıp bir çay daha getirmesini ister

Fakir Baykurt’a ikinci çay geldikten sonra bu kez çayı üfleyerek içer. Yıllarca annesine o gün niye kendisine tokat atmadığını sorsa da annesi bu soruyu hep cevapsız bırakır…

Fakir Baykurt’un annesi bu sorunun cevabını yıllar sonra oğlunun öğretmenlik yaptığı köy okulunda verir. Annesi Elif Baykurt’un dersine girdiği o günü ise şu sözlerle anlatır:

“Sınıfta estim, gürledim!.” Ders bitince dışarıda anneme sordum “Anacığım beğendin mi öğretmenliğimi?” Annem ise “Eh, işte fena değil” dedi. “Müfettişler geliyor; iyi veriyor, pekiyi veriyor. Sen de fena değil diyorsun, nasıl olur böyle?” diye sordum

Fakir Baykurt’un annesi ise herkese ders olması gereken şu sözleri söyler:

“Yıllarca sordun, durdun. Şimdi söylüyorum, aç kulağını dinle! Ben sana çay döktüğün gün kızsaydım, içindeki aslan küserdi. Dövseydim, o aslan ölürdü! Böyle öğretmen falan olamazdın. İşte, sen de benim yaptığımı yap ve sakin ol. Dayak atıp bu çocukların içlerindeki aslanı sakın öldürme!”

….NOT

Bundan TAM 80 yıl önce bir türk kadını çocuğu İle kahvede çay içe biliyordu peki ya şimdi

Üstat Baykurt ve Elif Anayı sevgi saygı gurur ile yadeyliyoruz.

* * * * * * * * * * *

KAYNAK:Hüsamettin Yılmaz - “KÖY ENSTİTÜLÜLERİN ÇOCUKLARI” FACEBOOK GURUBU

Hiç yorum yok: